Friday, January 4, 2008

Wisdom of the Heart

It knows that the people who are compassionate, people of heart, have a certain wisdom which is not knowledge, a certain insight, a certain intuitiveness which cannot be taught. They can see things, feel things. They are sensitive to things which are not available to the mind.

Osho: The Buddha: The Emptiness of the Heart, Chapter 2

朋友昨天問我關於老師對我的影響,我說那並不是影響,是一份感染。我並不是要模仿他,他有他的成長背景和經驗,根本不能相比。二十年並不是一段短時間,就算給我有可能踏步走同一樣的路,結果都會不一樣。

感受他的一份熱情,就好像冬日的爐火,是一份能推動自己的力量。能得到什麼,靠的只有自己,旁人能給的是一份鼓勵。

No comments: