Friday, January 11, 2008

對先生

朋友說我的對先生類型已經快絕種了。不怕,信有明天。

If you ask him a question, your question gets a response, not a reaction. He opens his heart to your question, exposes himself to your question, responds to it....
Osho Zen Tarot
Take it Easy, Volume 1 Chapter 13

對先生就是這樣了。另外,能讓我仰慕他的。

2 comments:

said...

我認為「對先生」是會令自己發奮進步,生活變我充實飽滿的人。
錯的人,會令自己墮落失序。令自己墮落失序的人,好極有限。
=)

San Wen Ji said...

是啊!就是那樣子了。我現在有的是對老師。